-
Zwroty i reklamacje
- Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 5 Warunków, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
a. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
b. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach;
c. zawarcia umowy – w przypadku umowy o dostarczenie Treści cyfrowych. - Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący uprzywilejowany musi poinformować Sprzedawcę (Papierowe Czary Artur Klimczak, ul. Oskara Kolberga 3/12, 07-410 Ostrołęka, e-mail: papieroweczary82@gmail.com) o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, e-mail).
- Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (Załącznik nr 1), jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania prawa odstąpienia przed upływem 14-dniowego terminu.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o odstąpieniu.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu tego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący uprzywilejowany, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania (np. potwierdzenia nadania przesyłki), w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Kupujący uprzywilejowany zwraca towar na adres: ul. Oskara Kolberga 3/12, 07-410 Ostrołęka, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli towar zostanie odesłany przed upływem 14 dni.
- Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że w Ofercie wskazano możliwość skorzystania z bezpłatnej metody zwrotu i Kupujący z niej skorzysta.
- Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może być odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Szacowana wysokość tych kosztów jest wskazana w opisie produktu w ofercie Sklepu.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu uprzywilejowanemu w odniesieniu do umowy:
a. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego uprzywilejowanego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu utraci prawo odstąpienia od umowy;
b. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
d. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe, wizualne lub programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
g. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
h. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
i. o dostarczanie Treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Kupujący uprzywilejowany jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli: - Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego uprzywilejowanego;
- Kupujący uprzywilejowany został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
- Sprzedawca potwierdził zawarcie umowy oraz zgodę Kupującego na rozpoczęcie świadczenia i utratę prawa odstąpienia na trwałym nośniku (np. e-mail) w rozsądnym czasie po zawarciu umowy, najpóźniej przed rozpoczęciem świadczenia.
- Informacja o braku prawa odstąpienia lub okolicznościach jego utraty jest podawana Kupującemu uprzywilejowanemu przed złożeniem zamówienia, w szczególności w formularzu zamówienia.
- Sprzedawca ponosi wobec Kupującego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące, w tym zwłaszcza Ustawę o prawach konsumenta.
- Reklamacje należy składać na adres: Papierowe Czary Artur Klimczak, ul. Oskara Kolberga 3/12, 07-410 Ostrołęka lub e-mail: papieroweczary82@gmail.com.
- Jeśli na produkt udzielono gwarancji, informacje o niej oraz jej warunkach są dostępne w opisie produktu w ofercie Sklepu.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania i poinformuje Kupującego o wyniku na trwałym nośniku (np. e-mail).
- W przypadku braku zgodności produktu z umową, Kupujący uprzywilejowany ma prawo skorzystać z uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca odpowiada za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru określony przez Sprzedawcę jest dłuższy.
- Kupujący uprzywilejowany może żądać:
a. wymiany towaru;
b. naprawy towaru. - Dodatkowo Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
a. obniżeniu ceny;
b. odstąpieniu od umowy,
w przypadkach określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta, np. gdy brak zgodności jest istotny, Sprzedawca odmówił naprawy/wymiany, lub naprawa/wymiana nie została wykonana w rozsądnym czasie. - W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany udostępnia towar Sprzedawcy, który odbiera go na swój koszt.
- Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeśli brak zgodności jest nieistotny.
- W razie odstąpienia od umowy, Kupujący uprzywilejowany zwraca towar na koszt Sprzedawcy na adres: ul. Oskara Kolberga 3/12, 07-410 Ostrołęka. Sprzedawca zwraca cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Kwoty należne z tytułu obniżenia ceny są zwracane niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
- W przypadku braku zgodności Treści cyfrowych z umową, Kupujący uprzywilejowany ma prawo do uprawnień określonych w rozdziale 5b Ustawy o prawach konsumenta.
- Jeśli Sprzedawca nie dostarczył Treści cyfrowych, Kupujący może wezwać go do ich dostarczenia. W razie braku dostarczenia w terminie, Kupujący może odstąpić od umowy.
- Kupujący może odstąpić od umowy bez wezwania, jeśli:
a. Sprzedawca wyraźnie oświadczył, że nie dostarczy Treści cyfrowych;
b. termin dostarczenia miał istotne znaczenie, a Sprzedawca nie dostarczył Treści w tym terminie. - Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Treści cyfrowych istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili.
- W razie braku zgodności, Kupujący może żądania doprowadzenia Treści cyfrowych do zgodności z umową.
- Kupujący współpracuje ze Sprzedawcą w rozsądnym zakresie, przy użyciu najmniej uciążliwych środków technicznych (np. przesłanie zrzutu ekranu, opis problemu), w celu ustalenia przyczyny niezgodności.
- Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy w przypadkach określonych w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta, np. gdy doprowadzenie do zgodności jest niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów.
- Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeśli brak zgodności Treści cyfrowych jest nieistotny.
- Sprzedawca zwraca cenę należną z tytułu odstąpienia lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Kupującego.
- Zwrot ceny następuje przy użyciu tego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący zgodzi się na inny sposób bez kosztów.
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
a. pomocy Europejskiego Centrum Konsumenckiego (https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/) – w przypadku zakupów transgranicznych;
b. mediacji prowadzonej przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej (https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa);
c. stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej (https://uokik.gov.pl);
d. bezpłatnej pomocy miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów. - Do 20 marca 2023 r. Konsument może składać skargi za pośrednictwem platformy ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów jest dobrowolne dla obu stron.
- Szczegółowe informacje o procedurach są dostępne w siedzibach lub na stronach internetowych wskazanych podmiotów.
III. Kupujący inni niż uprzywilejowani
- Reklamacje Kupujących niebędących Kupującymi uprzywilejowymi są rozpatrywane na zasadach rękojmi określonych w Kodeksie cywilnym (art. 556 KC).
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych znajdują się w polityce prywatności na stronie Sklepu.
- Dane osobowe są przetwarzane w celu:
a. realizacji zamówień (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b. wypełnienia obowiązków prawnych Sprzedawcy, np. np. rachunkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
c. realizacji uzasadnionych interesów Sprzedawcy, np. dochodzenia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
d. w przypadku wyrażenia zgody – w celach marketingowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). - Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi złożenie zamówienia.
- Dane będą przechowywane do momentu:
a. wygaśnięcia umowy między Kupującym a Sprzedawcą;
b. ustania obowiązków prawnych Sprzedawcy (np. podatkowych);
c. upływu terminu przedawnienia roszczeń; z reguły 6 lat, zgodnie z art. 118 KC);
d. przyjęcia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Sprzedawcy;
e. cofnięcia zgody na przetwarzanie w celach marketingowych, jeśli została wyrażona. - Kupującemu przysługuje prawo do:
a. dostępu do danych;
b. ich sprostowania;
c. usunięcia;
d. ograniczenia przetwarzania;
o. przeniesienia danych;
e. sprzeciwu wobec przetwarzania na podstawie uzasadnionego interesu;
f. cofnięcia zgody na przetwarzanie w celach marketingowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność przetwarzania przed cofnięciem. - W celu realizacji praw Kupujący kontaktuje się ze Sprzedawcą na dane wskazane w § 1 pkt 8.
- Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Do prawidłowego funkcjonowania Sklepu wymagane jest:
a. urządzenie z dostępem do Internetu;
b. przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies;
c. aktywne konto e-mail (do złożenia zamówienia). - Każde zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga akceptacji Warunków. Umowa jest zawierana na czas realizacji zamówienia.
- Koszty połączenia telefonicznego lub transmisji danych ponosi Kupujący zgodnie z taryfą jego operatora. Koszty połączeń międzynarodowych mogą być wyższe niż krajowe.
- Komunikacja ze Sprzedawcą w sprawach związanych z umową, reklamacjami lub odstąpieniem od umowy odbywa się w języku polskim.
- Umowy zawierane w Sklepie podlegają prawu polskiemu, z zastrzeżeniem, że dla Konsumentów stosuje się przepisy krajowe zapewniające szerszą ochronę, jeśli mają zastosowanie.
- W przypadku sporów z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym sądem właściwym jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Kupującego niebędącego Kupującym uprzywilejowanym jest ograniczona w granicach dopuszczonych przez Kodeks cywilny, z wyjątkiem odpowiedzialności za szkody na osobie lub odpowiedzialności deliktowej (art. 415 KC).
- Umowy w Sklepie są zawierane w języku polskim.
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
Papierowe Czary Artur Klimczak
ul. Oskara Kolberga 3/12, 07-410 Ostrołęka
e-mail: papieroweczary82@gmail.com
Ja/My() ............................................................. niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów()/świadczenia następującej usługi()/dostarczenia treści cyfrowych(*):
..............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
Numer zamówienia (opcjonalnie): .............................................................
Data złożenia zamówienia/odbioru(*): .............................................................
Imię i nazwisko Konsumenta(-ów)/Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................
Adres Konsumenta(-ów)/Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
Podpis Konsumenta(-ów)/Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
(tylko w przypadku przesyłania formularza w wersji papierowej)
..............................................................................
Data: ..............................................
Formularz można przesłać pocztą na wskazany adres lub elektronicznie na adres e-mail: papieroweczary82@gmail.com.
(*) Niepotrzebne skreślić.